روش ایجاد یک وب سایت حرفه ای: راهنمای گام به گام

یک وب سایت حرفه ای می تواند به طور همزمان به عنوان یک ابزار بازاریابی، یک پلت فرم فروشگاه، نمایش استعدادها، یک کانال ارتباطی و یک موتور برای برندسازی عمل کند. اساساً، کل دنیا را به روی شما و کسب و کارتان باز می کند و به شما یک پلت فرم منحصر به فرد برای انجام تقریباً هر کاری می دهد.

در این پست، راهنمای گام به گام ساختن یک وب سایت را به شما ارائه می دهیم و شما را با نکات فنی و جزئیات ساخت سایت حرفه ای خود آشنا می کنیم، که ممکن است با ساخت یک سایت شخصی متفاوت باشد. ما همچنین بر روی برندسازی و الزامات بازاریابی تمرکز خواهیم کرد تا تضمین کنیم که سایت شما به همان اندازه که زیبا است، موثر نیز خواهد بود.

 

چگونه یک وب سایت حرفه ای ایجاد کنیم

  1. برند خود را استراتژی کنید
  2. به طراحی وب مسلط شوید
  3. قابلیت استفاده از وب سایت را در اولویت قرار دهید
  4. بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  5. سایت خود را حرفه ای کنید
  6. بهینه سازی برای موبایل
  7. یک طرح بازاریابی محتوا راه اندازی کنید
  8. وب سایت حرفه ای خود را حفظ کنید

 

  1. برند خود را استراتژی کنید

با ترسیم یک استراتژی واضح و ثابت برند شروع کنید. از هدف کلی وب سایت گرفته تا فلسفه بصری راهنمایی و لحن صدا. همه اینها باید با پیگیری موارد زیر مشخص شود:

  • بازار هدف خود را شناسایی کنید : آنها چه کسانی هستند؟ به کدام گروه های جمعیتی تعلق دارند؟ دوست دارند چه کار کنند؟ مخاطب هدف شما خود را چگونه می بیند؟ چگونه کسب و کار یا وب سایت شما بر زندگی آنها تأثیر می گذارد؟
  • درباره رقبای خود تحقیق کنید : تحقیقات بازار انجام دهید تا متوجه شوید که رقبا چه کاری انجام می‌دهند، نقاط قوت و ضعف آنها چیست و چگونه می‌توانید جایگاهی برای خود در این زمینه ایجاد کنید.
  • هویت برند خود را تعریف کنید : اگر بخواهید نام تجاری خود را در سه کلمه توصیف کنید، آنها چه خواهند بود؟ چشم اندازی که به برند شما انگیزه می دهد چیست؟ به شخصیت برند خود فکر کنید و ویژگی های ملموسی مانند رنگ های برند، واژگان و سبک را از آن استخراج کنید.
  • مواد ثابت برندینگ را آماده کنید : اکنون زمان آن است که عملی شوید و موادی را آماده کنید که به زودی در سایت شما و سایر دارایی های برند شما نمایش داده می شود. مطمئن شوید که لوگوی خود و همچنین تصاویر، شعارها، ویدیوها، محتوای متنی و موارد دیگر را ایجاد کرده اید. همه این عناصر باید با هویت برند شما مطابقت داشته باشند و در خدمت استراتژی برندسازی شما باشند.

  1. به طراحی وب مسلط شوید

از انتخاب طرح رنگی مناسب وب سایت گرفته تا ایجاد طرح بندی مناسب برای سایت خود، باید بسیاری از جنبه های طراحی وب سایت حرفه ای را در نظر بگیرید . اگر از قبل می‌دانید که چگونه از ابتدا یک وب‌سایت بسازید و تجربه قبلی دارید، می‌توانید سایت خود را از یک قالب وب‌سایت خالی شروع کنید و تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید یک وب‌سایت استاتیک ایجاد کنید یا یک وب‌سایت پویا و داینامیک. اگر نگران مدت زمان ساخت یک وب سایت هستید و می خواهید در زمان خود صرفه جویی کنید، می توانید در سه مرحله زیر یک وب سایت حرفه ای با سازنده وب سایت HTML Wix ایجاد کنید :

  • یک الگو انتخاب کنید یا با هوش مصنوعی شروع کنید : با استفاده از یک سازنده وب سایت با نرم افزار What You See is What You Get (WYSIWYG) مانند Wix، برای ایجاد سایت خود به کدی نیاز ندارید—این برنامه قبلاً در رابط کاربری تعبیه شده است. این پلتفرم به مشتریان قالب های وب سایت قابل تنظیم را به عنوان پایه ای محکم برای طراحی سایت های خود از ابتدا ارائه می دهد. انتخاب گسترده ای از قالب های وب سایت حرفه ای برای طیف وسیعی از تم ها، سبک ها و اهداف وجود دارد. چه در حال ایجاد یک وب سایت شخصی باشید ، چه با استفاده از یک فروشگاه ساز آنلاین یا هر نوع سایت دیگری، الگویی را پیدا کنید که به بهترین وجه با دیدگاه شما مطابقت دارد.
  • قالب خود را سفارشی کنید : زمان آن رسیده است که با سفارشی سازی و ویرایش آن را به سایت خود تبدیل کنید. تمام محتوای خود را اضافه کنید، از جمله متن، فیلم، پیوند و تصاویر. Wix توصیه می‌کند از فایل‌های JPEG، PNG و GIF برای تصاویر استفاده کنید تا مطمئن شوید که در سایت شما به بهترین شکل ظاهر می‌شوند. در مرحله بعد، طراحی را با استفاده از سایت ویرایشگر و طراحی تم اصلاح کنید تا به راحتی طراحی سایت خود را با برند خود هماهنگ کنید.
  • تغییر ظاهر : ایجاد یک وب سایت بسیار بیشتر از انتخاب بهترین فونت ها، رنگ ها و تصاویر است. شما می توانید انواع مختلفی از ویژگی های رسانه ای را برای بهبود زیبایی شناسی کلی خود ترکیب کنید. سعی کنید ویدیوهای پس‌زمینه یا انیمیشن را برای حرکت بیشتر به طراحی وب‌سایت خود اضافه کنید، یا پیمایش اختلاف دید برای ایجاد حس عمقی را امتحان کنید.

 

  1. قابلیت استفاده از وب سایت را در اولویت قرار دهید

وب سایت شما باید چشم هر مشتری بالقوه ای را به خود جلب کند، اما برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان به مرور ادامه می دهند، باید یک تجربه کاربری مثبت نیز ارائه دهید. یک وب سایت زیبا که به درستی کار نمی کند شما را راه دور نخواهد برد. هنگام ایجاد یک وب سایت حرفه ای، به این نکات مهم توجه کنید:

  • جریان ناوبری : برای پیمایش بهینه وب سایت، مطمئن شوید که ساختار سایت واضح و شهودی است. بازدیدکنندگان باید بتوانند با استفاده از منوی اصلی یا پیوندهای داخلی به راحتی بین صفحات و زیرصفحه ها حرکت کنند.
  • سلسله مراتب محتوا : سلسله مراتب یکی از هفت اصل طراحی است، به همین دلیل است که باید به آن توجه بیشتری داشته باشید. هدف شما این است که بازدیدکنندگان را از طریق سایت خود به ترتیبی که به بهترین وجه مورد علاقه شما است راهنمایی کنید. وقتی به نحوه برنامه ریزی یک وب سایت فکر می کنید ، مطمئن شوید که مهمترین عناصر چیدمان برجسته ترین هستند. این سلسله مراتب را در طراحی خود منعکس کنید و بر مهمترین عناصر از طریق اندازه، رنگ و قرارگیری در صفحه تأکید کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید مردم در سرویس شما مشترک شوند، مطمئن شوید که دکمه «اشتراک» شما در صفحه برجسته باشد. این صفحه فرود توضیح می دهد که چگونه می توان یک وبلاگ با یک سازنده وبلاگ ایجاد کرد، به وضوح سلسله مراتب محتوا را به درستی انجام شده است، با هدرهای بزرگ و دکمه های چشم نواز.
  • Call-to-action : CTA ها پیام های کوتاهی هستند که بازدیدکنندگان سایت را به اقدام مستقیم دعوت می کنند. آن‌ها می‌توانند بازدیدکنندگان را به «ثبت‌نام رایگان»، «خبرهای امروز خود را دریافت کنید» یا «اشتراک» تشویق کنند. به طور خلاصه، آنها به صراحت به بازدیدکنندگان می گویند که شما می خواهید چه کاری انجام دهند و اعتماد آنها را آسان می کنند که پس از کلیک کردن روی یک دکمه چه اتفاقی می افتد.
  • خوانایی : خوانایی یک اصل اساسی در تایپوگرافی است. مطمئن شوید که از فونت های واضح و اندازه فونت راحت استفاده می کنید، رنگ های متن شما به خوبی با رنگ های پس زمینه تضاد دارند و فضای خالی کافی (فضای سفید) در اطراف محتوای نوشته شده خود دارید. راهنمای ما را برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه دسترسی به وب سایت بررسی کنید .
  • پاورقی : قسمت پایین سایت شما به عنوان پاورقی وب سایت شناخته می شود (بالا هدر است). پاورقی ها بلافاصله برای بازدیدکنندگان سایت قابل مشاهده نیستند، اما می توان از آنها به روش های مختلفی برای افزایش قابلیت استفاده استفاده کرد. اضافه کردن اطلاعات تماس خود را به پاورقی در نظر بگیرید، از جمله دکمه‌هایی که به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و خط‌ مشی رازداری شما پیوند می‌دهند. همچنین می‌توانید یک نقشه سایت ساده شده را که به همه صفحات شما پیوند می‌دهد، و همچنین توضیح مختصری در مورد اینکه چه کسی هستید، یا یک متن سلب مسئولیت سایت را نمایش دهید.

  1. بهینه سازی برای موتورهای جستجو

رتبه بندی سایت شما در نتایج جستجو یکی از با ارزش ترین راه ها برای افزایش بازدید است. به همین دلیل است که اولویت بندی بهینه سازی موتورهای جستجو ( SEO ) در مراحل اولیه ایجاد وب سایت حرفه ای بسیار مهم است. بخش کلیدی بازاریابی آنلاین، سئو در نوع خود یک علم است. عناصر کلیدی آن عبارتند از:

  • تحقیق کلمات کلیدی : خود را به جای بازدیدکننده یا مشتری بالقوه سایت خود قرار دهید. چه سوالات یا عباراتی را می توانند در گوگل جستجو کنند که می تواند آنها را به وب سایت شما هدایت کند؟ کلمات کلیدی در جستارهای جستجوی آنها استراتژی سئوی شما را راهنمایی می کند. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد کلمات کلیدی که باید هدف قرار دهید، بگیرید. این همچنین می تواند برای انتخاب نام دامنه مرتبط و قابل جستجو مفید باشد.
  • متن : هر قطعه از متن در وب سایت شما، از منوی شما گرفته تا صفحه پرسش های متداول، وبلاگ، پاورقی یا بخش بیو، باید با در نظر گرفتن سئو نوشته شود. در حالی که نکات سئوی زیادی برای تقویت وب سایت شما وجود دارد، ایده کلی این است که راه های ظریف و ظریفی برای ادغام کلمات کلیدی خود در محتوای متنی سایت خود بدون افت کیفیت پیدا کنید. خزنده‌های موتورهای جستجو هوشمند هستند و اگر فکر کنند که شما بیش از حد شبیه یک آگهی تبلیغاتی هستید، می‌توانند رتبه شما را پایین بیاورند.
  • متا تگ ها : موتورهای جستجو مانند گوگل ابرداده های شما را می خوانند. این شما هستید که باید کنترل کنید که آنها چه چیزی می بینند و چگونه سایت شما را در نتایج جستجو نشان می دهند. ارزش آن را دارد که برای افزودن متا تگ های سفارشی به سایت خود با هدف بهینه سازی محتوای خود و کمک به موتورهای جستجو در درک محتوای صفحات شما وقت بگذارید.
  • متن جایگزین : تصاویر همچنین نقش برجسته ای در تلاش های سئوی شما دارند. هر تصویری که در وب سایت خود آپلود می کنید باید متن جایگزین (مخفف متن جایگزین) به آن اضافه شود. متن جایگزین یک خط بسیار کوتاه است که به موتورهای جستجو توضیح می دهد که تصویر چه چیزی را به تصویر می کشد. به نوبه خود، این اجازه می دهد تا تصاویر شما در نتایج جستجو «پیدا شوند»، به همین دلیل مهم است که متن جایگزین سئو برای همه تصاویر خود بنویسید.
  • لینک سازی : به طور کلی، اگر وب سایت های دیگری به سایت شما لینک می دهند، احتمالاً رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو بهبود می یابد. می توانید با ارسال وب سایت حرفه ای خود به دایرکتوری ها شروع کنید، مطمئن شوید که تمام پروفایل های رسانه های اجتماعی شما به سایت شما پیوند دارند و بازدیدکنندگان سایت را تشویق کنید تا محتوای شما را نیز به اشتراک بگذارند.

به خاطر داشته باشید که سئو یک فرآیند طولانی مدت است که پس از راه اندازی وب سایت شما به پایان نمی رسد. برای دستیابی به نتایج پایدار، باید همچنان به اصلاح آن ادامه دهید.

 

  1. وب سایت خود را حرفه ای کنید

علاوه بر اینکه به عنوان چهره آنلاین کسب و کار یا خدمات خود عمل می کنید، باید از خود بپرسید که چگونه وب سایت شما می تواند موفقیت حرفه ای شما را بیشتر کند. بسته به صنعت یا رشته شما، سایت شما می تواند تعدادی ویژگی را ارائه دهد که آن را برای بازار هدف شما جذاب تر می کند:

  • نرم‌افزار زمان‌بندی : راه‌حلی ایده‌آل برای مدیریت قرار ملاقات‌های آنلاین است و به شما کمک می‌کند تا رزروها و پرداخت‌ها را با کارایی بیشتری انجام دهید، و همچنین خدمات خود را در بهترین حالت به نمایش بگذارید.
  • فروشگاه آنلاین : ایجاد و مدیریت یک وب‌سایت تجارت الکترونیک که شامل ویژگی‌های حرفه‌ای مانند ابزارهای بازاریابی پیشرفته، پرداخت‌های آنلاین امن و کانال‌های فروش متعدد است. می توانید ساخت وب سایت خود را از صفر شروع کنید یا یکی از این قالب های فروشگاه آنلاین را انتخاب کنید .
  • وب سایت تناسب اندام : همانطور که یک کسب و کار تناسب اندام ایجاد می کنید، به یک راه حل همه کاره با نرم افزار مدیریت باشگاه، رزرو آنلاین و پرداخت، و کارکنان مناسب و گزینه های زمان بندی نیاز دارید.
  • وب سایت موسیقی : موسیقی خود را مستقیماً در وب سایت خود بفروشید و 100٪ سود را حفظ کنید. شما همچنین قادر خواهید بود با حفظ آزادی خلاقانه، مخاطبان خود را گسترش دهید.
  • برنامه‌های ضروری : به عنوان مثال، ابزاری برای ردیابی تجزیه و تحلیل بازدیدکنندگان ، تایمر شمارش معکوس برای کمک به افزایش فروش و انیمیشن متنی پیچیده برای تحت تأثیر قرار دادن بازدیدکنندگان را در نظر بگیرید.

 

  1. بهینه سازی برای موبایل

اطمینان از عملکرد وب سایت شما در موبایل به همان اندازه که روی دسکتاپ اجرا می شود، بسیار مهم است. در واقع، آمار استفاده از تلفن همراه نشان می دهد که دستگاه های تلفن همراه بیش از 50 درصد از بازدیدهای صفحه وب در سراسر جهان را تشکیل می دهند. نه تنها این، بلکه از آنجایی که گوگل ایندکس اول موبایل را پیاده سازی کرد، وب سایت ها در نتایج جستجو عمدتاً بر اساس نسخه های تلفن همراه خود رتبه بندی می شوند. واضح است که ارزش آن را دارد که وقت خود را برای بهینه سازی وب سایت تلفن همراه خود صرف کنید.

هنگامی که یک وب سایت حرفه ای ایجاد می کنید، ویرایشگر موبایل به طور خودکار طراحی دسکتاپ شما را به یک سایت سازگار با موبایل تبدیل می کند. سپس می‌توانید چیدمان و طراحی را متناسب با دستگاه‌های تلفن همراه تنظیم کنید و به خوانایی، اندازه متن و پیمایش توجه ویژه‌ای داشته باشید. حتی می‌توانید وب‌سایت خود را به برنامه‌ای تبدیل کنید تا کاربران آن را در گوشی‌های هوشمند خود دانلود کنند.

  1. یک برنامه بازاریابی محتوا راه اندازی کنید

هنگامی که وب سایت حرفه ای شما راه اندازی شد، خواهید دید که چالش اصلی به سمت جذب و حفظ بازدیدکنندگان تغییر می کند. شما می توانید با توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوا، یا ایجاد، انتشار و ترویج محتوایی که وفاداری و اعتماد به برند را ایجاد می کند، برای این کار آماده شوید. در اینجا دو راه برای راه اندازی یک برنامه بازاریابی محتوا وجود دارد:

خبرنامه بسازید : ایمیل‌های بازاریابی، مانند یک خبرنامه، می‌توانند با استفاده از محتوای مرتبط و فریبنده ترافیک ایجاد کنند که خواننده را وادار به کلیک کردن کند. می‌توانید کمپین بازاریابی ایمیلی موفق خود را با استفاده از طرح‌بندی‌های کاملاً قابل تنظیم، ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، ردیابی آمار آسان‌خوان و موارد دیگر ایجاد کنید.

یک وبلاگ راه اندازی کنید : دلایل زیادی وجود دارد که چرا وبلاگ نویسی ارزش زمان و تلاش شما را دارد. علاوه بر این واقعیت که می توانید از آن برای کسب درآمد از یک وب سایت استفاده کنید، داشتن یک وبلاگ می تواند تأثیر مثبتی بر ترافیک سایت شما داشته باشد. با پوشش طیف گسترده ای از موضوعات، می توانید خوانندگان بیشتری را جذب کنید و به نوبه خود کاربران بیشتری را به محصول یا خدمات خود جذب کنید. همچنین می توان مقالات وبلاگ را تغییر کاربری داد و در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

از نظر محتوا، داشتن وبلاگ شخصی به شما این امکان را می دهد که پیام و ایده های خود را با لحن شخصی تر منتقل کنید و همچنین سطح حرفه ای بودن خود را در زمینه کاری خود نشان دهید.

رسانه های اجتماعی یکی دیگر از راه های عالی برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر است. هنگامی که وب سایت خود را به روز می کنید، می توانید اخبار را در کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. با این حال، فقط وب سایت خود را تبلیغ نکنید. با مخاطبان خود نیز به روشی واقعی درگیر شوید.

 

  1. وب سایت حرفه ای خود را حفظ کنید

همانطور که وب سایت حرفه ای شما ترافیک را افزایش می دهد و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کند، به آن نیاز خواهید داشت که مانند یک ماشین روغن کاری شده اجرا شود. در حالی که تعمیر و نگهداری وب سایت ممکن است به نظر یک کار سخت و طاقت فرسا باشد، نیازی به کار طاقت فرسا نیست. چند گام آسان وجود دارد که می توانید برای ماندن در بالای سایت خود با سرمایه گذاری اندک انجام دهید. اینها شامل به روز رسانی محتوای شما، مانند فرم تماس شما، پاسخ به نظرات مشتریان، بررسی موجودی آنلاین و حذف پیوندهای شکسته یا به روز رسانی خط مشی شما است. نگهداری به مخاطبان شما کمک می کند و سایت شما حرفه ای به نظر می رسد.

همچنین مهم است که نرم افزار و افزونه های خود را برای به روز رسانی حداقل ماهانه بررسی کنید. نرم افزار منسوخ شده می تواند یک خطر امنیتی باشد، حتی اگر تدابیر امنیتی قوی وب سایت داشته باشید.

نکته: به یک عنوان جذاب برای دامنه یا زیر دامنه وب سایت خود نیاز دارید؟ دوست دارید در کوتاه ترین زمان ممکن یک سایت حرفه ای داشته باشید؟ ما در طراحی سایت وارش وب در کنار شما خواهیم بود تا به سرعت اهداف و انتظارات شما از یک سایت حرفه ای برآورده شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *