چرا توسعه دیجیتال برای رشد کسب و کار ضروری است؟

در دنیای تجارت امروزی که به سرعت در حال حرکت است، برای شرکت‌ها بسیار مهم است که با آخرین روندهای فناوری همراه باشند تا جلوتر بمانند. تحول دیجیتال همه چیز در مورد آوردن فناوری دیجیتال به هر بخش از یک کسب و کار، تغییر نحوه کار کردن و اطمینان از اینکه مشتریان بهترین تجربه را دارند، است. ما می‌خواستیم بدانیم چرا دیجیتالی شدن برای رشد کسب‌وکارها بسیار مهم است.

علاوه بر این، از آنجایی که زمان به سرعت در حال تغییر است و جهان به سمت عصر دیجیتالی تر و ساده تر می رود، نیاز شرکت ها به پیروی از این امر اجتناب ناپذیر است. و برای انجام این ماموریت، تحول دیجیتال تنها راه است. امروزه شرکت ها دیجیتالی کردن و اتوماسیون خدمات و عملیات خود را برای مقابله با بازار رقابتی آغاز کرده اند.

در میان بسیاری از چیزهای دیگر، تحول دیجیتال می‌تواند همکاری بهتر بین شرکت‌ها را تسهیل کند، تعامل مشتری را افزایش دهد، بهره‌وری را افزایش دهد و به شما کمک کند داده‌ها را برای استراتژی‌سازی بهتر جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنید که مستقیماً به رشد کسب‌وکار منجر می‌شود.

 

تحول دیجیتال چیست؟

دگرگونی دیجیتال ابزارها و عملیات دیجیتال را برای دستیابی به اهداف استراتژیک کسب و کار به کار می گیرد. این شامل همه چیزهایی است که یک شرکت فناوری اطلاعات نیاز دارد، از فرآیندهای داخلی گرفته تا تعاملات با مشتری. این تعریف می‌کند که چگونه یک شرکت از فناوری، نیروی کار و سایر عملکردهای خود برای ارائه ارزش به مشتریان خود استفاده می‌کند و از فناوری‌های اخیر برای بهینه‌سازی کارایی کار در کسب‌وکار برای رشد در بازارهای جدید و موجود استفاده می‌کند.

تحول دیجیتال به یک چرخ دنده حیاتی در عصر فناوری مدرن تبدیل شده است. همه می توانند از تحول دیجیتال بهره ببرند، چه یک کسب و کار کوچک و چه یک شرکت بزرگ.

 

ظهور تحول دیجیتال

تقاضا برای تحول دیجیتال به طور تصاعدی در حال افزایش است. بر اساس مطالعه انجام شده توسط مجمع جهانی اقتصاد، ارزش ترکیبی تحول دیجیتال برای جامعه و صنعت تا سال 2025 به 100 تریلیون دلار می رسد. علاوه بر این، طبق نظرسنجی انجام شده توسط Dell’s Digital Transformation Index در سال 2020 با یک گروه نظرسنجی از 4000 کسب و کار مختلف انجام شده است. پشتیبان گیری از آنها آنها دریافتند که از هر ده شرکت، هشت شرکت به طور قابل توجهی پروژه های تحول دیجیتال خود را در سال 2020 به سرعت دنبال کرده اند، که کووید یک عامل محرک است.

این نشان می‌دهد که اتوماسیون یک انتخاب نیست، بلکه بیشتر یک استراتژی کسب‌وکار اساسی است که باید در هر بخش از یک سازمان گنجانده شود.

 

چگونه تحول دیجیتال بر رشد کسب و کار تأثیر می گذارد

کشف کنید که چگونه تحول دیجیتال باعث رشد کسب و کار می شود! کشف قدرت دگرگون‌کننده فناوری‌های دیجیتال در شکل‌دهی مجدد صنایع، افزایش کارایی، و باز کردن فرصت‌های جدید برای رشد

اهمیت تحول دیجیتال

در اینجا چند نکته در مورد اینکه چرا تحول دیجیتال یک تغییر دهنده بازی برای شرکت های تجاری بزرگ، متوسط ​​و کوچک است وجود دارد.

افزایش بهره وری در بین کارکنان

بهینه سازی کارایی نیروی کار یک عامل حیاتی برای یک سازمان است، عمدتاً زمانی که کارکنان شما در مکان های مختلف پراکنده هستند. فناوری دیجیتال نقشی محوری در کمک به کارگران برای بهینه‌سازی عملکردهای اصلی خود در داخل و خارج از دفتر ایفا می‌کند و کارفرمایان را سازنده‌تر می‌کند و رشد را تسهیل می‌کند. اتوماسیون به بخش هایی مانند حسابداری یا منابع انسانی اجازه می دهد تا از فرآیندهای دستی به فرآیندهای خودکار تغییر کنند. کارمندان را قادر می سازد بهره وری بیشتری داشته باشند و رهبران را قادر می سازد بر فرصت های تجاری بیشتر تمرکز کنند.

 

تجربه مشتری بهتر

افزایش تجربه مشتری بخش عظیمی از تحول دیجیتال است. ارائه یک تجربه مشتری بهبود یافته و غیرقابل انطباق، سازمان های موفق را از سازمان های ناموفق جدا می کند. تحول دیجیتال با طراحی و خودکارسازی تجربیات مشتری و ایجاد تحولات سفر تحویل چابک تر، تجربه مشتری کارآمد را تضمین می کند. علاوه بر این، سرعت و چابکی بینش های تولید شده را نیز افزایش می دهد.

در واقع، طبق مطالعه انجام شده توسط SAP، 92 درصد از کارآفرینان برتر اظهار داشتند که از استراتژی‌های تحول دیجیتال گسترده برای افزایش و بهبود تجربه مشتری استفاده می‌کنند.

امنیت و حفظ حریم خصوصی داده ها افزایش یافته است

امنیت و حفاظت از داده ها یکی از مهمترین اولویت های هر سازمان فناوری اطلاعات است. این می تواند یک کار بسیار پیچیده باشد که به پروتکل های دسترسی دقیق، انطباق داده ها و محافظت در برابر حملات نیاز دارد. هکرها هر روز که می گذرد مهارت بیشتری پیدا می کنند و بهتر می توانند ناشناس ماندن را حفظ کنند. آنها در حال یافتن راه‌های جدیدی برای شکستن فایروال‌ها هستند و برای نفوذ مؤثرتر به سیستم‌ها مجهز شده‌اند. این دلیل بیشتری برای ابداع و ابداع مجدد تکنیک‌های جدید برای ذخیره و پردازش داده‌ها بدون دخالت شخص ثالث است.

دیجیتالی شدن به شرکت ها اجازه می دهد معماری امنیتی را به گونه ای طراحی کنند که هم برای کارکنان داخل دفتر و هم برای کارکنان خانه در شبکه ها و دستگاه های شخصی کار کند.

 

باعث تصمیم گیری بهتر می شود

شرکت‌ها اکنون به مزایای داده‌های بزرگ اذعان کرده‌اند و شروع به بهره‌برداری از مزایای آن از طریق تحول دیجیتالی کرده‌اند. تحول دیجیتال از داده های ساختاریافته و بدون ساختار برای ایجاد نتایج شخصی و ارزشمند استفاده می کند. این همچنین چابکی و بازخورد بلادرنگ را امکان پذیر می کند. کسب‌وکارها اکنون می‌توانند حجم عظیمی از داده‌ها را از طریق جریان‌های مختلف جمع‌آوری کنند که اینترنت اشیا (IoT) یکی از آنهاست.

با ذخیره این مجموعه داده ها در سرورها، شرکت ها اکنون می توانند این مجموعه داده ها را با ابزارهای تحلیلی پیشرفته پردازش کنند که حاوی چندین قابلیت هوش مصنوعی برای پردازش و تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات است. هرچه ابزارهای پیشرفته تری در عملیات تجاری کاشته شوند، نتایج و قابلیت اطمینان بیشتری می توانند ارائه دهند.

تقویت روابط تجاری

همانطور که تقاضا در حوزه های مختلف افزایش می یابد، رقابت بین شرکت ها همیشه در سطح “قطعی” است. در نتیجه، شرکت ها باید به یکدیگر متکی باشند. شرکت ها با تامین کنندگان، توزیع کنندگان و مشاوران تخصصی مختلف برای تولید محصولات و خدمات مورد علاقه مشتریان کار می کنند.

مدیریت این مشارکت ها معمولاً مستلزم ارتباطات پیچیده مبتنی بر اسناد است. این فرآیند به طور سنتی یک کار طاقت فرسا است که می تواند کارایی را کاهش دهد. دگرگونی دیجیتال به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا عملیات بین شرکت‌ها را سازماندهی، مدیریت و پیگیری کنند و در عین حال از روابط بهتر و تقویت مشارکت بین شرکت‌ها اطمینان حاصل کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *