دیده شدن خرس قهوه‌ای و شوکا در گیلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان از مشاهده یک قلاده خرس قهوه‌ای و شوکا در منطقه حفاظت شده و جنگلی سیاهمزگی شهرستان شفت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حمزه عشوری امروز با اعلام این خبر گفت: محیط بانان به همراه ۲ دوستدارمحیط زیست موفق به فیلم برداری از یک قلاده خرس قهوه‌ای و شوکا در ارتفاعات جنگلی و هیرکانی منطقه حفاظت شده سیاهمزگی شهرستان شفت شدند.
وی، وجود این جانوران را اهمیت حفظ زیستگاه‌ها و وجود محیطی امن برای زندگی این جانوران دانست و افزود: گیلان بواسطه شرایط اکولوژیکی و اقلیمی دارای تنوع در گونه‌های گیاهی و جانوری است و به همین علت به جولانگاه گونه‌های بی‌نظیری همچون پلنگ، خرس و شوکا تبدیل شده است.
خرس‌ها پستانداران بزرگ جثه‌ای هستند که جزو گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست هستند و در زیستگاه‌های خود تراکم پایینی دارند به همین دلیل خطرات متعددی آنها را تهدید می‌کند که حفاظت از آنها یکی از اولویت‌های اساسی در برنامه‌های مدیریتی و حفاظتی کشور به شمار می‌رود.
شوکا نیز پستانداری است کوچکتر از مرال که در زبان ترکمنی آن را شوکه، در ترکی الیک و در کردی فیله گچه می‌گویند، این حیوان کمی قوزدار به نظر می‌رسد و دارای دم بسیار کوتاه است، مو‌های این حیوان در فصل تابستان کوتاه و نرم و به رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز و در زمستان به رنگ خاکستری است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *