محبوبیت بیت کوین در سراسر جهان: مقایسه 15 کشور از 2015 تا 2024

محبوبیت بیت کوین در حال افزایش است، و یک راه واضح برای اینکه تجسم بهتری از میزان این محبوبیت داشته باشید، تماشای اینفوگرافیک هایی است که ما در ادامه به آنها پرداخته ایم. اطلاعاتی که به حجم جستجوی بیت کوین در گوگل و جستجوهای بیت کوین به ازای هر 1000 نفر نگاه می کند، که توسط شرکت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) Ahrefs تخمین زده شده است.

اینفوگرافیک ها درواقع مرور زمان آمارهای فوق، در طول دهه بین سپتامبر 2015 و مه 2024 هستند که ارقام انتخابی از کشورها را در تمام قاره ها نشان می دهد.

مطالعه روند جستجوی بیت کوین: 2015-2024

ابتدا، بیایید به حجم جستجوی بیت کوین در کشورهای انتخاب شده خود نگاه کنیم: ایالات متحده، اتریش، ترکیه، لهستان، هلند، مکزیک، ایتالیا، هند، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا، آلمان، کانادا، برزیل و استرالیا

حجم جستجوی بیت کوین در سراسر جهان: 15 کشور، 2015 – 2024

مشاهده می کنید که ایالات متحده مدت‌هاست بر حجم جستجو تسلط داشته است – اگرچه در برخی مواقع توسط ترکیه و اخیراً برزیل نیز بیشتر به چالش کشیده شده است.

تسلط جستجو یک چیز است، اما برای معیاری روشن‌تر، بیایید جستجوهای بیت کوین را به ازای سرانه کشور بررسی کنیم. به عنوان مثال، به ازای هر 1000 نفر برای هر کشور و برای هر ماه از دوره 9 ساله ما، چند جستجو برای بیت کوین انجام شده است.

 

در حالی که نمودار اول علاقه جهانی را به بیت کوین نشان می دهد – می توانید ببینید که چگونه حجم جستجو هر بار که یک روند صعودی کریپتو افزایش می یابد، افزایش یافته است – نمودار دوم نشان می دهد که چگونه هیجان کشور به کشور به اوج خود رسیده است، زیرا کشورهای مختلف در بازه های زمانی مختلف این تب را گرفته اند.

سایر گرایش‌ها و نکات کلیدی که در داده‌های جستجو مشاهده می‌شوند:

ایالات متحده به طور مداوم بیشترین حجم جستجوی بیت کوین را در ده سال گذشته تولید کرده است.
حجم جستجوی بیت کوین زمانی که بیت کوین به بالاترین حد خود می رسد، افزایش می یابد، همانطور که در دسامبر 2017، نوامبر 2021 و مارس 2024 مشاهده شد.
حجم جستجوی بیت کوین در کشورهای دارای سابقه کاهش ارزش پول و بحران های اقتصادی مانند برزیل و ترکیه به طور مداوم بالا است.
مکزیک – دومین دریافت کننده بزرگ حواله در جهان – مرتباً در بین 15 کشور برتر با بیشترین حجم جستجوی بیت کوین در ده سال گذشته قرار می گیرد.
از ماه مه سال 2024، هلند از نظر جستجوی «بیت کوین» به ازای هر 1000 نفر، نسبتاً به طور پیوسته ترین کشور رمزنگاری شده است.
رتبه هند از 2 در دسامبر 2016 به 12th در ماه مه 2024 کاهش یافت، که این رتبه به دلیل موضع خصمانه دولت هند در قبال صنعت کریپتو آسیب دید.

 

برزیل — مرکز رمزنگاری LatAm (2015)

بیایید به سپتامبر 2015 برگردیم، زمانی که بیت کوین بین 200 تا 300 دلار پول می شد.

اتریوم (ETH) به تازگی بلوک پیدایش خود را وارد گفتگوهای بیت کوین در جهان پیشتاز آمریکا کرده است.

اما برزیل، به‌ویژه، در سال 2015، سهم عادلانه‌ای از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در این کشور و پس از ایالات متحده، آلمان و بریتانیا در جستجوی حجم در رتبه چهارم قرار گرفتند.

دلیل محبوبیت فزاینده بیت کوین در برزیل، دارایی سرمایه گذاری آن به عنوان پوشش تورم بود. سابقه کاهش ارزش پول و رکود اقتصادی باعث شد تا آمریکای لاتین به بیت کوین به عنوان راه حل روی آورد.

 

 

بین سال‌های 2012 و 2015، ارزش پول برزیل (BRL) بیش از نیمی از ارزش خود (-55٪) در برابر دلار آمریکا (USD) را از دست داد و به پایین‌ترین حد خود یعنی 0.2361 BRL/USD در این دوره رسید.

در مقابل، جهان شاهد رشد ارزش بیت کوین از کمتر از 10 دلار به بیش از 400 دلار در همان دوره بود.

جهانی شدن بیت کوین (2017)

در بازار کریپتو در سال 2017، شور و هیجان بازار بیت کوین به آسیا، عمدتاً هند و ترکیه گسترش یافت.

هند و ترکیه در دسامبر 2017 در میان کشورهایی با بیشترین حجم جستجوی بیت کوین در جهان به ترتیب رتبه های دوم و چهارم را به خود اختصاص دادند. جمعیت جوان هند از صرافی های متمرکز متعددی که در سال های گذشته فروشگاه راه اندازی کرده بودند، استفاده کردند تا در مرحله بعدی بیت کوین شرکت کنند. بالاترین قیمت بیش از 19000 دلار

در طول دوره صعودی بیت کوین در سال 2017، جستجوهای «بیت کوین» به ازای هر 1000 نفر در کشور هلند افزایش یافت که بالاترین رقم را برای این آمار در آن زمان ثبت کرد.

تا به امروز، هلندی‌ها همچنان جزو کنجکاوترین افراد رمزنگاری در جهان هستند که با تعداد بالای جتسجوهای «بیت کوین» در گوگل مشخص شده است.

بر اساس گزارش Deutsche Digital Assets، هلند و سوئیس بالاترین نرخ پذیرش را در اروپا در سال 2023 به نمایش گذاشتند، در حالی که فرانسه و انگلیس کمترین نرخ پذیرش را داشتند.

 

ترکیه بیت کوین می خرد (2021)

سال هاست که اقتصاد ترکیه در آستانه فروپاشی بوده است. لیر ترکیه (TRY) حدود 93 درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است، از 0.47 TRY/USD به 0.03 TRY/USD در ده سال گذشته، تا ژوئن 2024.

جای تعجب نیست که ترکیه همیشه از نظر جستجوی بیت کوین در گوگل و تعداد جستجوهای بیت کوین به ازای هر 1000 نفر رتبه بالایی داشته است. این روند در سال‌های 2020 و 2021 شتاب گرفت زیرا ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین حد خود ادامه داد.

در نوامبر 2021، پس از آنکه اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، بانک مرکزی این کشور را مجبور کرد تا علی رغم تورم بالا و کاهش ارزش پول در کشور، کاهش شدید نرخ بهره را برای تقویت اقتصاد اجرا کند، نرخ TRY/USD تقریبا 30 درصد کاهش یافت.

به موازات آن، نرخ BTC/USD در نوامبر 2021 به بالاترین حد خود یعنی 69000 دلار رسید.

یک نظرسنجی که توسط KuCoin انجام شد نشان داد که تا سال 2023، بیش از نیمی از جمعیت ترکیه صاحب ارزهای رمزنگاری شده بودند. بیت کوین محبوب ترین ارز رمزنگاری شده در ترکیه بود و نزدیک به 71 درصد از سرمایه گذاران رمزارز در منطقه را به خود جذب کرد. 52 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی گفتند که “ثروت آینده” انگیزه سرمایه گذاری در رمزنگاری آنها است، در حالی که 37٪ از “ذخیره سازی ارزش” نام بردند.

بیت کوین به سرمایه گذاران ترکیه ای جایگزینی برای دارایی های سنتی مانند طلا داد و به آنها اجازه داد در برابر کاهش ارزش پول و سیاست های پولی ناکارآمد بانک مرکزی محافظت کنند.

حتی در اعماق زمستان کریپتو 2022، اینفوگرافیک های ما نشان داد که ترکیه به ارسال حجم جستجوی بیت کوین، به صورت قوی ادامه می دهد.

برزیل در صدر نتایج جستجوی بیت کوین (2024)

اینفوگرافیک ها نشان داد که در ماه مه 2023، برزیل برای رتبه اول در فهرست بالاترین حجم جستجوی بیت کوین در سراسر جهان، از ایالات متحده پیشی گرفت.

در مقایسه با همسایگان خود در آمریکای لاتین، برزیل دارای یک صنعت کریپتو بالغ با بازار رمزنگاری نهادی توسعه‌یافته و گشودگی برای استفاده از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) در میان سرمایه‌گذاران کریپتو است.

اشتیاق این کشور برای ارائه شفافیت نظارتی به صنعت کریپتو، محیطی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است تا بیت کوین و آلت کوین ها را به شیوه ای ایمن در آغوش بگیرند.

قانون‌گذاران حتی پیشنهاد کرده بودند که از مالیات فدرال برای خرید تجهیزات و نرم‌افزار استخراج بیت کوین مانند ریگ‌های ASIC در تلاش برای جذب بیشتر شرکت‌های ارز دیجیتال به برزیل، معاف شوند. با این حال، این پیشنهاد در لایحه ارز دیجیتال که در دسامبر 2022 تصویب شد گنجانده نشد.

به گفته شرکت تحقیقاتی Chainlysis، تقاضا برای بیت کوین در برزیل بیشتر از آرژانتین است، جایی که استیبل کوین هایی مانند USDT به عنوان پوششی در برابر کاهش ارزش ارز ترجیح داده می شود.

 

سخن پایانی

اینفوگرافیک ها نشان می دهد برزیل در ماه می 2024 در صدر حجم جستجوی بیت کوین قرار دارد و بالاتر از ایالات متحده، آلمان، ترکیه و اسپانیا است.

حجم جستجوی بیت‌کوین، کانون‌های کریپتو مانند برزیل، ترکیه، هلند و سایر مناطقی را که رسانه‌های جریان اصلی به‌اندازه ایالات متحده، کره جنوبی و السالوادور به آن‌ها اشاره نمی‌کنند، برجسته می‌کند.

خوانندگان همچنین باید به خاطر داشته باشند که مناطقی مانند چین که موتور جستجوی گوگل در آن ممنوع است، در این اینفوگرافیک ها لحاظ نشده است.

یکی دیگر از غایب های قابل توجه کره جنوبی بود – منطقه ای که رمزارز در آن در بین سرمایه گذاران خرده فروشی بسیار محبوب است – به دلیل اینکه این موتور جستجوی مورد بررسی، تنها حدودا 58٪ از کاربران فعال ماهانه را در این کشور آسیای شرقی به خود جذب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *